tirsdag den 4. december 2012

I den gamle dyrlægebolig - læs vores hjem, lægges planer for den kommende havesæson.Vi har boet her i snart tre år og nu har vi prøvet lidt af hvert hvad angår haven/grunden. Vi har knapt 3000 kvardratmeter at boltre os på, så der er jo plads til lidt af hvert. Planen er, at vi vil inddele haven i tre afsnit. Kulturhaven, hvor vi luger, laver staudebede og slår græs jævnligt; den vilde have, hvor vi har sommerblomster og danske planter og masser af selvsåede lupiner. Her slår vi kun gange gennem den stride græseng, men det kan ikke bare passe sig selv, for der er en æblelund med nye træer, som skal nurses.Her er også bålpladsen, som pt. er en kæmpe bunke grene og bosted for mange fugle og mon ikke også et pindsvin. Den nedeste del af haven indeholder allerede køkken- og bærhaven. Her er der også en kæmpe kompostbunke, som optager ret meget plads- læs lidt for meget. Jeg tænker, at jeg kan gro artiskokker og jordskogger her. Sidste år var det squash i alle afskygninger, men da vi ikke er vilde med at spise dem, var det jo lidt omsonst. De forskellige afsnit skal indkranses af cowboy hegn, som jeg kalder det. Rundstokke med nogle brædder mellem. Jeg glæder mig til at vise jer hvordan projekt haven skrider frem.

6 kommentarer:

  1. Tak skal du have. Jeg glæder mig også til at der bliver en hel masse at fortælle. Så selvom jeg også holder meget af vinter med sne og frost, så kan foråret ikke komme hurtigt nok dette år.
    Hilsen Lisa

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har en træls hofteoperation her i januar, så jeg har det lidt modsat i år. Foråret må gerne vente til jeg kan komme ud og nyde det, allerhelst også så jeg kan lave lidt igen. Men ellers må jeg jo få venner og familie til at hjælpe mig.

      Slet
  2. Det kan jeg godt forstå, så det er fint, hvis du har lidt mere tid til at komme til kræfter igen
    Hilsen Lisa

    SvarSlet
  3. Min have er indelt lidt på samme måde, som det du beskriver. Jeg har også omkring samme størrelse. Pudsigt. Glæder mig til at følge din.

    SvarSlet
  4. Jeg har lige været ovre og kigge lidt på din. Ja, det er pudsigt og jeg glæder mig til at inddele den, så den bliver mere overskuelig og spændende.
    Hilsen Lisa

    SvarSlet