torsdag den 6. december 2012

hønsene

Så er morgenmaden klar til hønsene. Rester fra gårddagen, ved min mands fødselsdag. Kartofler, skinke, mango, jordbær og franske vafler. Det er så herligt at have sådan nogen ædemaskiner. De æder ALT. Og vores høns æder heldigvis altid op, så der er intet overladt til rotter og mus.Jeg kan klart anbefale høns og især æglæggere, hvis man ofte har rester til overs. De er altid sultne og så lægger de også æg i den mørke tid og er meget robuste. Vores hedder Brun Lohman. Prima store æg.

5 kommentarer:

  1. Det er godt med høns, de tager også de små snegle. Desværre har vi ingen høns, ræven lusker ofte rundt lige i området.

    SvarSlet
  2. Vi har vores høns i en indhegning, som vi flytter rundt i haven, så de kan æde græs og ukrudt forskellige steder og de er meget effektive. Vi har valgt ikke at stække deres vinger, men de flyver kun over hegnet

    SvarSlet
  3. ved tilfældigheder og de vil hellere tilbage ind til de andre igen. Der er heller ikke mere spændende på den anden side af hegnet, for de har god plads og masser at æde. Vi lukker for hønsehuset hver nat, for her er ræve og mår. Vi har oplevet kradsemærker på deres lem, så de er nok guf for de vilde dyr.
    Hilsen Lisa

    SvarSlet
  4. Jeg har også haft høns (og kanin)engang, imens jeg stadig var gift med pigernes far. Min nye mand vil ikke ha' hverken høns eller kaniner inden for havelågen, selvom jeg ellers i alle andre sammenhænge selv bestemmer alt helt uden indblanding fra hans side, når det drejer sig om noget udenfor. Men Jacob truer med at købe sig en Grandanoir eller en Skt. Bernhard hund, hvis jeg anskaffer flere dyr. Jeg har ellers kun en enkelt huskat og en lille hund.

    SvarSlet
  5. Det lyder skønt med en lille hund. Hvad er racen? Min mand elsker border collie,og har haft tre af dem, men jeg ville nok vælge en shitzu. Har engang fundet sådan en bortløben en ude på vejen og tog den med hjem, til jeg fandt dens ejer.

    SvarSlet