tirsdag den 26. marts 2013

nyd dem mens de er små.

Dette billede kunne godt have titlen nyd dem mens de er små, for de vokser helt vildt hurtigt sådan nogen kyllinger. De går rundt i et gnaverbur i stuen, men snart skal vi have dem over i et større kaninbur med tremmer, før de endelig kan komme ned til de andre i hønsegården. Vi fik de her to, efter at have passet og vejet tre kyllinger i et projekt for min søns gymnasie, i en weekend. Prøver lige om jeg kan finde det ugegamle billede, så man kan se forskellen. Racen hedder Brun Lohmann og hanen er hvid og hønen brun. De er søde, halvtamme og frække - de gnaver i alt og pjasker vand over det hele, da de elsker at lege med deres drikkeskål.

3 kommentarer:

  1. Hej Lisa.
    Hvor er de søde.
    Jeg har også engang haft høns,hane og små kyllinger. Det er der meget underholdning i, for både store og små.
    Jeg håber du har haft en god påske.
    Venlig hilsen Malene

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak jeg har haft en dejlig påske og nu er vi igang i haven med nogle af de mange projekter. De er virkelig søde. Nu er de helt håndtamme og jeg er begyndt at træne fra arm til arm med dem. De står i et stort bur i entreen og kommer hoppende/flyvende over til mig, så snart jeg åbner buret. Jeg håber også du/I har haft en god påske.
      Mange hilsner Lisa

      Slet