mandag den 11. marts 2013

Andet end have og natur.

Jeg kan se at min blog nærmest kun handler om have og natur. Indrømmet! Jeg elsker have og natur, men der er jo også så meget andet jeg beskæftiger mig med. Som nu foreksempel, hvor jeg lige har bagt en masse boller og brød. Det skyldes at jeg har fået en røremaskine. Faktisk troede jeg, at jeg holdt så meget af at ælte dejen i hænderne, men efter vi er flyttet herud, i vores skønne gamle hus, er der blevet købt en del brød, selvom jeg inde på vores hjemmeside skriver, at jeg forsøger at bage alt vores brød selv. Det var også lettere med en rigtig ælteplads med marmorplade, som i vores tidligere hus. Her er køkkenbordet nubret og dejen hænger fast i alt, så jeg mistede intertessen. Efter flere års overvejelser, købte vi så maskinen, og at jeg skulle lovprise en maskine havde jeg aldrig forventet, men det gør jeg altså alligevel. Hold op, det er nemt. lige nu bager jeg bare derudaf.

6 kommentarer:

  1. Det er også dejligt med hjemmebagt brød. Jeg har også lige fået ny røremaskine. Så jeg bagte boller i lørdags, i dag har jeg bagt lakridskage :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbet. Lakridskage - det lyder godt nok eksotisk. Jamen, så er du vel lige så begejstret for din røremaskine. Lige nu bager jeg til et arrangement for hjemløse i København, men jeg skal være hurtig med at komme bollerne i fryseren, for husets tre mænd er grådige som løver, når den står på hjemmebag.
      Håber I også har solskin idag.
      Hilsen Lisa

      Slet
  2. Hej Lisa.
    Det lyder rigtig lækkert. Jeg er på en glutenfri diæt for tiden, da vi har en mistanke om, at det kan have sin andel i, at jeg ikke er rask. Og jeg siger dig bare, at uanset hvor god en bager jeg er normalt, så vil det glutenfri bare ikke rigtigt lykkes for mig, og helt ærligt, det er virkeligt heller ikke halvt så lækkert, selv når det endelig lykkes. Jeg har fundet ud af, at det er nemmere at købe noget, men det er jo bare heller ikke det samme. Øv øv. Men til gengæld har jeg fået mindre energi og færre influenza symptomer, så jeg må jo nok se i øjnene, at det er den rette kur for mig.
    Venlig hilsen Malene

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Malene. Nej, jeg har godt hørt at glutenfri bagværk er svært at få til at hæve og blive luftigt. Hvad må du spise? boghvede, byg, ris og majsmel. Godt at dine symtomer mindskes, så er der jo nok desværre noget om det. Jeg har aldrig prøvet glutenfri, men det skal prøves med den nye maskine. Jeg håber solen også skinner på dig idag.
      Mange hilsner Lisa

      Slet
  3. Have, natur, madlavning og det at skrive er nogle af mine meget store interesser. Jeg venter på, at det bliver lidt lunere i luften, da jeg er en frossenpind!
    Uden mad og drikke, osvosv. Tillykke med din nye røremaskine.
    Jeg glæder mig til at følge dig. God tirsdag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nonna
      Det lyder da dejligt. Jeg er også en værre frossenpind og trækker i skibukser, når bare jeg skal ned til hønsene og lukke dem ud eller ind. Vi har slukket for varmen til vandet, da vi har solpaneler, så det gælder om at bade når solen varmer vandet, ellers er det godt nok en kold fornøjelse, skulle jeg hilse og sige og jeg er ikke vinterbader, selvom en af mine veninder som er, soger at jeg har potentiale til det - hm! det tror jeg nu ikke.
      Hilsen Lisa

      Slet