søndag den 25. november 2012

vand i haven - med billeder

 
 
  

4 kommentarer:

  1. Hej Lisa.
    Ja, jeg skal da lige love for, at du har haft vand i haven. Det er ikke lige den måde man ønsker sig at have vand i haven, må jeg nok sige. Jeg håber ikke det ødelagde så meget, at det blev en hel katastrofe.

    SvarSlet
  2. Haven kommer aldrig til at ligne den vi overtog. Rigtig mange spændende stauder forsvandt. Hvis vi skulle genkøbe det hele, ville det nok beløbe sig op på 20.000 kr.
    Men sådan tænker vi ikke. Min svigermor ville gerne af med en masse frugtbuske, som vi meget gerne ville overtage, men hvor skulle vi sætte dem - det blev så i det gamle staudebed, som så også kunne blive køkkenhave. Alt også ukrudtet var dødt i den del af haven. De mange buketter jeg gav væk til besøgende i vores lille vejbod og naboer og venner, ophørte brat. Som naboen sagde, så ville den tidligere ejer græde, hvis hun så haven nu, for hun elskede sine stauder, fik vi at vide. Det er vel ligesom efter en storm - man må starte på ny.

    SvarSlet
    Svar
    1. Puha, hvor lyder det trist. Jeg tror også jeg ville tude snot i flere dage.
      Men okay, som nye ejere kan det være dejligt, når tavlen er visket ren, så man kan sætte sit helt eget præg. Her hvor jeg bor, havde de der boede der før os fældet alt læ imod nord og vest, samt fjernet alle bede. Det skulle ellers have været en flot have før i tiden, har vi fået at vide. Men da jeg jo ikke havde noget som helst at tage hensyn til om jeg kunne lide eller ej, har jeg kunnet sætte mit helt eget præg på det. Men jeg ville nu have sat pris på noget mere læ!

      Slet
  3. Når min mand og jeg sidder og kigger på stauder, kan vi godt finde på at sige den har vi haft og den har vi også haft, men vi prøver at lade være. Haven er lidt kaotisk nu, men ud af kaos dukker der også tit smukke og brugbare tanker, så de kolde mørke vinteraftener bruges i høj grad til havesnak pt.

    SvarSlet