torsdag den 18. april 2013

Forår for fuld udblæsning.

Jeg skal da lige love for at foråret er kommet med et brag. Tusindevis af krokus, vintergækker og skilla pibler frem her og dér. Tak til jer, som fortalte mig, at løgvæksterne sagtens ville kunne bane sig vej op gennem flislaget i forhaven - det skal jeg da lige love for holdt stik. Hønseholdet er nu på 10 individer og de er kommet på græs for første gang i år. Vi har haft ubudne gæster i hønsehuset, der har forsøgt at grave sig fra et åbent skur og under døren ind til hønsene, men da vi har gitter i bunden, er det ikke lykkedes. Vi diskuterede om det var en grævling eller en hund. Ræven tror vi ikke på, for de er meget sky herude på landet. Igår så jeg en død grævling i vejkanten.Dværgvagtlerne i drivhuset har parret sig, så vi håbede på små vagtelæg - det gør vi stadig, for der er endnu intet sket, selvom de har fået tørt græs ind til at bygge af. Den nye uretegård er taget i brug - 10 bundter purløg fra køkkenhaven er flyttet dertil og der er sået radiser. De første 40 tomatplanter er nu 10-20 cm. alt efter sort, og de næste 20-25 er på vej. Alle mine mynte har overlevet vinteren og mine 3 forskellige basilikum spirer flittigt i vindueskarmen. Det er citron basilikum, kanel basilikum og den røde basilikum. Jeg har problemer med teknikken, så de mange herlige billeder fra haven kommer desværre til at vente, da det kun lykkes hver tiende gang at oploade billederne. Skøn forårsdag til jer alle.

2 kommentarer:

  1. Ja nu er der gang i den, alt kommer bare op, så det er med at nyde det, mens tid er.
    Godt der var gitter i bunden, der er mange der mister høns rundt omkring synes jeg.
    Også skøn forårsdag til dig.

    SvarSlet
  2. Jeg kom bare lige forbi.
    Fine høns du har.
    Godt i ikke mistede nogen.
    Tak for kigget.
    Ha´ en dejlig dag.

    SvarSlet